A mi em va tocar l'escola Institució Montserrat. Personalment la vaig trobar una escola molt interessant i innovadora.
Es traca d'una cooperativa i està formada per un conjunt de professors els quals tenen uns interessos comuns i lluiten per fer innovacions i implantar coses noves amb els infants.
També crec que hauria de recalcar que la persona de tercer que em va acollir em va transmetre molta informació i això va fer que em sentís molt ben rebuda. També va ser així la relació que vaig establir amb les diferents professores.
Els infants van ser molt receptius i carinyosos amb mi, he de destacar que són uns nens molt estimulats, força disciplinats i amb moltes ganes de saber i explicar coses.
Les aules de l'escola no eren massa grans, però eren basant lluminoses. Disposaven de diferents taules ( cada una representava un color) on cada infant hi tenia un lloc establert. A la classe també disposaven d'un ordinador que els nens l'utilitzaven per fer jocs interactius ( que els agradaven molt) i per observar la web de l'escola en grup.
A les aules tot estava classificat amb un ordre determinat. Per exemple hi havia uns prestatges on hi havia tot el material que es pot utilitzar per pintar, un altre lloc hi havia una zona d'observació en la qual si els nens troben alguna cosa curiosa com castanyes, fulles, mongetes, ho poden portar a la classe i allà hi observen i ho comenten.
A la classe també cada setmana hi ha un encarregat que és l'anomenat protagonista de la setmana. El nen protagonista d'aquella setmana ha de presentar la seva família, ha de portar fotografies d'aquesta,... (ens explica coses pròpies d'ell) d'aquesta manera el nen en qüestió se sent amb més autoestima ja que és conegut pels altres i així se sent més estimat i més ben acollit per la resta de la classe.
Em van ensenyar també un hort urbà que els nens han anat cuidant des de que van començar el curs. Això és una cosa que els estimula i els fa aprendre coses que no han vist mai. A ells els encantava explicar-me que a partir d'una llavor havia sortit una planta, una mongetera, un enciam...
A la classe hi havia molt material divers de joc el qual utilitzaven en el moment que feien racons. Consistia a que cada nen triava un racó per treballar per exemple el de matemàtiques i allà podíem trobar diferents jocs i activitats relacionades amb les matemàtiques.
També hi havia contes però aquell dia no els vam utilitzar.
Una de les coses que em va sobtar va ser que els van passar diferents obres de Velàzquez i la professora els anava dient el nom de l'obra però molt àgilment. Això també ho feien amb paraules que tenien la lletra U (ja que era la que estaven estudiant) i amb les parts de la casa.
Crec que cal dir també que l'escola no estava gaire adaptada per alumnes amb discapacitats.
Els diferents patis que disposen els alumnes de parvulari no són gens grans. N'hi ha com dos. Un és el de baix en el qual hi ha una infraestructura que els nens s'hi poden enfilar i baixar amb tobogan i a una altra zona d'aquest pati hi ha un sorral on també hi ha una infraestructura perquè els infants i pugin.
L'altre pati està ubicat a dalt de l'edifici, més aviat seria una terrassa on si troba l'hort i també l'utilitzen per practicar algun joc de psicomotricitat.
Una de les coses que hem va agradar més va ser la sala de racons. Aquesta sala hi tenen accés tots els grups de parvulari i és una sala bastant gran en la qual hi ha diferents racons com per exemple el de cotxes i construccions, el de l'aventura, el de les disfresses, el de la fruiteria, la pizzeria, les nines, l'hospital i un de la biblioteca.
Les activitats que van fer van ser psicomotricitat, que van fer diferents jocs al terrat. Després van fer música i una mica d'anglès. Van jugar al pati. A continuació van fer joc lliure i van dinar. A la tarda van estudiar, practicar i fer una fitxa de la lletra U després van fer racons.
Activitats d'experimentació només en realitzen a vegades així esporàdicament però no ho tenen com una rutina.
La relació que estableix la mestre amb els alumnes la vaig trobar molt bona ja que sabia trobar els comentaris i les respostes més adients en el moment que els nens li demanaven alguna pregunta.
La seva manera d'explicar coses era molt expressiva i molt pautada.
Ella tenia una manera de fer energètica, alegra i amb sentit de l'humor. Es notava que els nens li tenien molt d'apreci ja que aquests la tenien molt present. Ella es posava a l'altura dels infants a l'hora de parla'ls-hi.
Tenim canvis al bloc
Fa 11 anys
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada