dilluns, 7 de desembre del 2009

El primer dia a l'universitat

A una de les sessions de seminari vam dedicar-nos a parlar sobre els sons. Vam parlar sobre l'importància de saber escoltar.
La Carmina ens va proposar un joc que consistia en enregistrar diferents sons per tal de cear una historieta.

El treball proposat es tractava que nosaltres a partir de diversos materials proporcionats per la tutora, creessim una història a partir de diferents sons i imatges.

El meu grup estava format per l'Andrea Figueras, l'Andrea Marquier, l'Anna Varderi i Marta Muñoz. Nosaltres vam decidir fer una història sobre el primer dia a la Universitat:

El primer dia d’Universitat:
La Martina, per fi a complert el seu somni. El gran dia ha arribat, avui comença a la Universitat. Tota nerviosa, es dirigeix a la facultat sense conèixer a ningú, ni tan sols sap qui seran els seus futurs companys. (foto uni)
Com que és el primer dia, la pobra Martina no sap cap on anar i finalment decideix dirigir-se cap a les primeres escales que troba. (foto escales). Al arribar al capdavall, troba diferents portes de les quals es veu obligada a triar-ne una. (foto porta). Cada vegada, està més nerviosa, no sap que fer ni cap a on dirigir-se. De sobte troba la porta d’uns lavabos de noia, i sense pensar-s’ho entra a refrescar-se per tranquil·litzar-se una mica. (foto lavabo). Ara que ja es troba més relaxada, de sobte li passa pel cap que és el seu primer dia a la facultat i que ha d’anar a l’auditori. Allà, donaran la benvinguda als nous estudiants i els horaris del nou curs. (foto auditori).
Acabada ja la xerrada de benvinguda, la Martina juntament amb una nova amiga, decideix recórrer i investigar la universitat, tots el passadissos i racons plens d’històries i emocions.(foto passadís).
Al sortir de la universitat la Martina es queda encantada amb uns nens que veu al pati del costat.
El sentiment que l’envaeix és el que ha provocat que la Martina estigui a la universitat apunt de començar Magisteri.

Els portals webs d'Educàlia i d'Edu365

Tot seguit trobareu l'activitat que se'ns va demanar des de l'assignatura de Gestió de la informació i TIC. Fer aquesta activitat ens ha obligat a observar aquestes dues webs de manera molt diferent de com ho hem fet fins ara. Calia observar-les buscant la seva funció i utilitat educativa. En aquest document word us mostro el resultat obtingut que l'he pujat amb la web de scribd.

pràctica amb edu365 i educàlia


http://www.scribd.com/doc/23774618

http://www.scribd.com/doc/23774618/practica-amb-edu365-i-educalia

Dictat a plàstica

El dia 2 de desembre la Georgina ens va proposar una activitat força interessant de fer, ella l'anomenava "dictat".
Aquesta activitat consistïa en que ella ens deia una paraula i nosaltres l'haviem de representar al paper amb un termini de temps curt i amb ceres. Podiem utilitzar el color que vulguiéssim i el traç que més preferíssim.
La primera paraula que ens va dir que haviem de representar va ser la por. Jo inconscientment vaig representar la por a través del color negre i amb un traç molt enravessat. El resultat final transment inseguretat, foscor, misteri, tensió,...
Un cop feta la por el següent sentiment que haviem de transmetre va ser l'alegria. Amb aquest inconscientment el que vaig fer va ser agafar colors molt alegres com vermell, rosa, groc, blau, verd,... ja que així donava un aire més festiu i divertit. El traç que vaig realitzar va ser diferents línies corbes, rodones, tirabuixons,... ja que creia que així transmetia molta alegria.

Crec doncs que és una bona activitat per fer ja que altre vegada treballes com transmetre sentiments i vivències a un paper a través d'un traç concret i sense preparació prèvia.

Personalment em vaig sentir molt més còmoda expressant l'alegria que la por ja que amb l'alegria hem venien records del passat molt més agradables que en el moment de expressar la por.

Pintem amb tinta xina

El dia 1 de desembre vam tornar a treballar amb tinta xina i també vam treballar el traç


L'activitat estava acompanyada d'una música relaxant de fons i de molt silenci.
Tots ens trobavem davant de un conjunt de trossets de plantes i branques que havíem de plasmar a un paper però sense rumiar massa com dibuixar-la, sinó que s'havia de fer gairbé sense pensar. Es tractava de anar dibuixant despreocupadament a la vegada que anavem mirant la planta.

L'objectiu d'aquesta activitat era que dibuixessim despreocupadament, sense pensar ni planejar com dibuixeriem la planta en qüestió, sinó que ens havíem de deixar portar i submergir-nos a un ambient de relaxació i tranquilitat on ens deixàvem portar per el traç.


Crec que és una activitat molt interessant de fer i diferent a totes les que hem fet fins ara però cal tenir en compte que també pot ser una mica difícil ja que segons com és un pèl complicat pintar sense planejar ni pensar com ho faràs.






dijous, 3 de desembre del 2009

Fluxogrames

Els diagrames de flux són una eina que s'utilitza per representar procediments que serveixin per resoldre una tasca concreta. La seva utilització prové del món de la informàtica, però actualment s'utilitza en molts àmbits diferents.
Pels futurs mestres es valoren dues utiltizacions concretes:

1. Servirà per planificar tasques pròpies relacionades amb el desenvolupament de la tasca professional. Per exemple represntar el procés per a l'acollida d'un nou professor o alumne a l'escola.

2. Ensenyar als alumnes aquesta eina, recordant que és un bon mitjà per aprendre i practicar amb: Presa de decisions, resolució de problemes, planificació, oraganització, destriar la informació essencial de l'accessòria, definició d'ordres i instruccions, compliment de normes i estructures...

Els fluxogrames els podem crear amb diferents programes, avui nosaltres ho hem fet amb una eina online que s'anomena Gliffy.

A continuació us mostraré el que hem realitzat:


Sopar de Nadal

Avui a la classe de TIC hem estat treballat com fer mapes conceptuals amb el programa i els CmapTools.
Hem pogut veure que un mapa conceptual ens pot servir per estrucutrar els nostres coneixements, ens dóna una idea general del que nosaltres tenim o pensem sobre alguna cosa. Per realitzar un mapa conceptual cal tenir les idees molt clares per poder-lo fer bé, cal saber bé la relació de cada concepte amb tots els altres, cal saber la jerarquització de cada concepte.
A la pràctica d'avui haviem de fer un mapa conceptual que representés un sopar de Nadal.

Aquest ha estat el resultat de la pràctica a la classe:

dimecres, 2 de desembre del 2009

Debat

El dia 29 de desembre a la classe de Comunicació oral i escrita vam dur a terme un tornet del debat realtizat anteriorment sobre els tres llenguatges: publicitari, cotidià i poètic.

A continuació exposo tot un seguit d'apunts que vaig agafar durant la classe.

La Viky i la Caterina van ser les apuntadores. També hi havia un grup de moderadores.
Totes elles van parlar anteriorment amb la Roser Ros per tal de dur a terme la tasca de moderadora de la millor manera possible.
Elles van arribar a una conclusió que en el moment del debat volien que nosaltres (les persones que feien el debat) hi arribéssim sols, a partir de les aportacions que feien els diferents grups.

Els debatents no vam arribar ben bé en el punt on voliem que arribéssim però vam estar-hi molt aprop.

La conclusió final que es volia arribar era: " El llenguatge és el fil conductor però els tres llenguatges tenen casibé la mateixa importància".


A vegades no es respectava el torn de paraula, també es podia observar una mica de falta de cultura en alguns casos.